عکاسی پرتره

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
8 2548 irangraph
1 1196 amirthi
0 1028 msnco
0 1123 irangraph
7 2330 ali9188639031
7 3637 reza42
5 4441 reza42
4 3772 dezpart
1 3200 mohsen7158
3 3831 zahabian
0 1974 msnco
6 9599 jalil
5 3587 mmb
0 2914 msnco
2 3936 mohabbat
0 6208 msnco
0 2302 dj-mamali
0 2832 msnco
0 2939 msnco
6 2935 msnco
0 2695 msnco
1 2503 hoseynkhani

آموزش فتوشاپ برای عکاسان

471 بازدید

آموزش فتوشاپ

امروزه عکاسی به یکی از محبوب ترین علاقمندی های افراد تبدیل شده است. هر فردی با دوربین معمولی یا دوربین حرفه ای دوست دارد تصاویر زیبایی را ثبت کند. اما اگر میخواهید تصاویر زیباتری داشته باشید باید با استفاده از فتوشاپ نقص های آن را از بین ببرید.

ادامه مطلب
admin

آموزش عکاسی – گام اول: مقدمه و تاریخچه

1032 بازدید

عکاسی؛ شاید همه به‌صورت حرفه‌ای و یا غیرحرفه‌ای با عکاسی آشنا هستیم. تو دوره‌ای قرار داریم که معمولاً هرکسی یک گوشی همراه دوربین‌دار در دست دارد و روزانه تعداد زیادی عکس می‌گیرد اما عکاسی که ما قصد صحبت راجع به آن راداریم دید گستره و وسیع‌تری از این هنر یا صنعت است. با ترنجی همراه باشید!

ادامه مطلب

اصول عکاسی پرتره

564 بازدید

سعی کنید لحظه ای را شکار کنید که چشمان مدل با دوربین’ ارتباط‘ پیدا میکنند. دوربین های دیجیتال این خاصیت را دارا هستند که شما میتوانید شات های متعددی بگیرید تا موقعی که به این’ ارتباط‘ دست پیدا کنید.

ادامه مطلب
admin

روز جهانی عکاسی

574 بازدید

ادامه مطلب

آشنایی با دیافراگم در عکاسی دیجیتال (Aperture)

378 بازدید

دیافراگم چیست؟

به زبان ساده دیافراگم میزان باز یا بسته بودن روزنه ی لنز هنگام عکاسی را مشخص می کند.

زمانی که شما دکمه شاتر دوربین تان را فشار می دهید یک روزنه باز می شود که به سنسور دوربین شما اجازه می دهد تا منظره ای که شما مایل به ثبت آن هستید را ثبت کند.شماره دیافراگمی که شما تعیین نموده اید بر روی سایز روزنه تاثیر می گذارد.هرچه روزنه باز تر باشد میزان نور بیشتری به سنسور می رسد و هرچه بسته تر باشد نور کمتری به سنسور دوربین شما می رسد.

ادامه مطلب

اهمیت ترکیب بندی در عکاسی

1561 بازدید

مطمئنا هدف اصلی یک عکاس این است که عکسی که می گیرد برای همه جذاب باشد به گونه ای که بتواند آن را تحسین کرده و از او قدردانی کند. از آنجا که عکاس همیشه می خواهد به عکس هایش توجه شده و بیننده از آن تعریف و تمجید کند، بهترین کار این است که تکنیک های ترکیب بندی عکاسی را مد نظر داشته باشد.

ادامه مطلب

آشنایی با مکاتب عکاسی

458 بازدید

میکل آنژ درباره روش کار خود می گوید:” آزاد ساختن هیکل آدمی از مرمری که آن را در خود زندانی کرده است”.هرکس می تواند خود را بالقوه هنرمندی تصور کند. آنچه هنرمندان واقعی را از یکدیگر متمایز می سازد آرزوی ” جست وجو کردن ” نیست، بلکه استعدادی اسرار آمیز به ” یافتن” است. اصالت همان چیزی است که هنر را از صنعت متمایز می سازد.

ادامه مطلب

تکنیک بوکه در عکاسی

1569 بازدید

بوکه افکتی مات یا شکل هنری و زیباشناسانه برای عکاسی است که در نواحی خارج از فوکوس تصویر ایجاد می شود.بوکه با میزان تندی رنگ یا Sharpness تفاوت دارد، تندی رنگ اتفاقی است که در بالاترین نقطه فوکوس رخ می دهد، اما بوکه بهترین موقعیت نقطه خارج از فوکوس را به نمایش می گذارد.بهترین لنز ها در حالت اتوماتیک نقاط نورانی خارج از فوکوس را بصورت دایره هایی با مرز مشخص و شارپ نشان می دهد، اما بوکه درست زمانی رخ داده است که لبه این دوایر نورانی محوشده باشد.عکاسان گاهی از تکنیک فوکوس سطحی برای نمایش بهترین نواحی خارج از فوکوس روی عکس استفاده می کنند. بوکه اغلب ، سایه روشن های گرد و کوچک پس زمینه است که بیشتر آشکار هستند، مانند انعکاس های زیبا از منابع نور که جلوه خاصی به عکس می بخشند. البته افکت بوکه به سایه روشن ها محدود نمی شود، مات شدن در تمامی نواحی خارج از فوکوس عکس رخ می دهد.

ادامه مطلب

آشنایی با اسلاید

421 بازدید
به واحد تصویری شفافی که از فیلم مثبت تهیه شده و به‌وسیله نورافکن بر روی پرده یا صفحه نمایش منعکس شود اسلاید می‌گویند.

اسلاید معمولا برروی فیلم ۳۵ میلی‌متری تصویربرداری شده و در قاب فلزی، مقوایی یا پلاستیکی قرار می‌گیرد. در تهیه اسلاید، گاه از فیلم ۱۶ میلی‌متری نیز استفاده می‌شود. اندازه قاب‌های استاندارد ۵×۵ سانتی‌متر است، با این همه، اندازه‌های دیگری با اسلایدهای بزرگ‌تر نیز وجود دارد.

ادامه مطلب
admin

روایت عکاس از یک پرتره ماندگار

421 بازدید

ادامه مطلب

عکاسی مادون قرمز

548 بازدید

عکاسی مادون قرمز چیست؟

ابتدا باید بدانید مادون قرمز چیست. تصاویر مادون قرمز در حقیقت آموزش عکاسی مادون قرمز چیست؟ است. به بالای سرتان نگاه کنید، احتمالا سقف را می بینید. این به این دلیل است که شما نوری را که بر روی آن افتاده می بینید که به آن نور نمایان گفته می شود. در این حال ما بسیاری از موارد مانند فرابنفش، اشعه X، اشعه گاما، مادون قرمز، مایکرویو و رادیو را نمی توانیم ببینیم. این ها از طیف های رنگی الکترو مغناطیس ساخته شده اند و ما تنها قسمتی از آن را که نور نمایان است می توانیم ببینیم.

ادامه مطلب

۵ نکته در مورد نورپردازی برای عکاسی

581 بازدید

ادامه مطلب
admin

آموزش نحوه صحیح نگهداشتن دوربین عکاسی

478 بازدید

ادامه مطلب
admin

چه موقع عکس را افقی و چه موقع عمودی بگیریم؟

477 بازدید

ادامه مطلب
admin

ده توصیه برای استفاده طولانی تر از باتری

476 بازدید

 

تا به حال طعم تلخ خالی شدن باتری را چشیده اید؟ احتمالا باید یک جای فوق العاده زیبا بوده باشید که عطش عکاسی شما به این راحتی ها برطرف نشده و انقدر عکس انداخته اید که آن چراغ کوچک قرمز خبر از نیمه راه بودن دوربین داده است و شما را با حسرت داشتن عکس های بیشتر تنها گذاشته است. غم انگیز نیست؟ با استفاده از نکات زیر شما می توانید از باتری خود حداکثر استفاده را ببرید: 1- اگر دوربین شما چشمی دارد LCD را خاموش کنید. می دانم سخت است که LCD -مخصوصا از نوع با کیفیت های امروزی- را رها کنید و به یک چشمی کوچک غیر جذاب اکتفا کنید. اما یکی از بزرگترین قاتلان شارژ باتری شما همین LCD های چشم نواز است

ادامه مطلب
admin

سایز صحیح چاپ عکس ها

774 بازدید

 یکی از پرسش های متداول شما کاربران محترم در مورد کیفیت عکس ها پیش میاد و اینکه در چه سایزهایی می توانید عکس خود را بدون افت کیفیت چاپ کنید. به همین جهت برای راحتی کاربران ایلین فوتو نموداری تهیه کرده ایم که به راحتی می توانید جواب خود را در چند ثانیه پیدا کنید. در نمودار زیر سعی کرده ایم رابطه بین قدرت دوربین شما و کیفیت چاپ را نشان دهیم.

برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید

ادامه مطلب
admin

تفاوت میان پرتره مردان و زنان

468 بازدید

مقایسه چهره مردانه و زنانه کار مشکلی است، زیرا هریک از چهره ها منحصربفرد هستند. ولی ویژگی هایی در چهره وجود دارد که پرتره مردان را مردانه تر و پرتره زنان را زنانه تر نشان می دهد. در این مقاله، نگاهی به این ویژگی ها خواهیم انداخت. شما قادر خواهید بود در نقاشی های خود بر روی این مناطق تمرکز بیشتری داشته باشید تا مردانگی یا زنانگی پرتره برجسته تر و مشخص تر شود.

ادامه مطلب

دوربین کانن با فیسبوک

601 بازدید

کاربران حرفه ای فیسبوک که پیش از این یک اسمارت فون برای تماس های شان داشتند،اکنون صاحب یک دوربین خاص هم شدند. دوربین PowerShot N کانن که پیش از این در CES 2013 رونمایی شده بود، اکنون رسما به بازار وارد شد.

 

ادامه مطلب
admin

نکاتی ساده برای عکاسی بهتر در سفر

530 بازدید

آیا تا بحال برای شما اتفاق افتاده که برای یک پیاده روی ساده رفته باشید و با هزاران عکس بر گشته باشید؟  آیا از دیدن عکس ها ناامید شده اید؟ آیا به دیگران گفته اید : کاش خودت بودی و اونجا رو میدیدی؟ شما تنها کسی نیستید که این اتفاق برایش می افتد ! در اینجا می خواهیم روش ها ساده ای را به شما آموزش بدهیم که به شما یاد می دهد تا عکس های بهتری در سفرها و گشت هایتان بگیرید.

ادامه مطلب
admin

راهنمایی برای مدهای مختلف عکاسی

473 بازدید

برای هر سوژه یک راه خوب برای عکس گرفتن وجود دارد. حالت اتوماتیک دوربین برای لحظات اضطراری خوب است، اما محدودیت هایی نیز دارد. برای درست و سنجیده عکس گرفتن از بعضی از موقعیت ها باید دوربین را بر روی تنظیمات خاصی قرار داد. در این موارد، حالت های خاص عکاسی کمک بزرگی هستند!
لیست زیر، شامل حالت های مختلف عکاسی برای بعضی از دوربین های دیجیتال است. شما براحتی می توانید تنظیمات مورد نظر خودتان را از روی منوی دوربین دیجیتال خود انتخاب کنید.

ادامه مطلب
admin

قانون یک سوم ها

480 بازدید

یکی از رایج ترین قواعد عکاسی، هنگامی که نمی خواهید سوژه اصلی را در مرکز عکس قرار دهید، “قانون یک سوم” است. این قانون به شکل ساده اینگونه عمل می کند:

هر عکس افقی یا عمودی را دو خط افقی و دو خط عمودی فرضی مطابق شکل زیر به نُه قسمت مساوی تقسیم می کنند.

ادامه مطلب
admin

دیافراگم، شاتر، ایزو، حرکت!

593 بازدید

هر دوربینی اعم از دیجیتال یا آنالوگ  فارغ از اینکه جزو جدیدترین مدل های روز باشد یا از اولین مدل های ساخته شده ؛چیزی جزجعبه ای برای ثبت نور نیست که در یک سوی آن لنز و در سوی دیگر آن فیلم حساس به نور یا سنسور دیجیتال قرار دارد.
نور از طریق دریچه ای که در لنز  قرار دارد(دیافراگم) وارد دوربین می شود و بعد از مدت زمان معینی- که سرعت شاتر نامیده می شود – تصویر بر روی فیلم یا سنسور ثبت می شود. این فرآیند نورسنجی نامیده می شود.

ادامه مطلب
admin

آموزش عکاسی تایم لپس

820 بازدید

در دنیایی که زندگی می کنیم، پدیده هایی وجود دارند که خیلی آهسته رخ می دهند. مثل حرکت ابرها، گردش ستارگان، رشد گیاه، رنگ شدن یک گل یا پوسیدن سیبی نیم خورده. برای ثبت آن ها چه باید

کرد؟
معمولا کاری که صورت می گیرد، گرفتن عکس با فاصله ی زمانی است. بدین ترتیب که شما می توانید هر 30 ثانیه یک عکس بگیرید و مثلا پس از 25 ساعت که 3000 عکس گرفته شده، آن را با نرم افزار به فیلم تبدیل کنید و با سرعت 30 فریم بر ثانیه نمایش دهید. در این صورت فیلم شما 100 ثانیه یا همان 1 دقیقه و 40 ثانیه طول خواهد کشید. پس شما فرایندی 25 ساعتی را در 1 دقیقه و 40 ثانیه خلاصه کرده اید.

ادامه مطلب
admin

چطور عکس‌های خانوادگی بهتری بگیریم؟

533 بازدید

 

حالا که در طول نوروز به دید و بازدید می روید و خویشاوندانتان و آشنایانتان را می بنیید شاید دوست داشته باشید چند عکس یادگاری هم به آلبومتان اضافه کنید، اما چطور می توانیم عکسهای دوست‌داشتنی تری بگیریم؟ این روزها عکس گرفتن کار سختی به نظر نمی رسد، بیشتر تلفن‌های همراه دوربین عکاسی هم دارند و آن‌هایی هم که دلشان می خواهد عکس‌های با کیفیت تری داشته باشند با یک دوربین «کامپکت» به عکاسی می پردازند، اما بیشتر این عکس‌ها داخل رایانه ها ذخیره وحتی گم می شوند، بنابراین شاید با نگاه به آلبوم عکس‌های قدیمی دلتان بخواهد که امسال در کنار خانواده و اقوام چند عکس یادگاری بگیرید و روی کاغذهای مخصوص چاپ کرده و بعد از این‌که قاب مناسبی هم برای آن تهیه کردید روی دیوار نصب کنید. حالا برای این‌که یک عکس خانوادگی دوست داشتنی تر داشته باشید بد نیست چند نکته را حین عکاسی رعایت کنید:


 

 

ادامه مطلب
admin

صد توصیه و نصیحت برای عکاسانی با سبک و سیاق حرفه‌ای

499 بازدید

ادامه مطلب

ایده هایی از عکاسی و طراحی عکس آقایان

890 بازدید

ادامه مطلب

حالت و ژست های عکاسی از زنان

764 بازدید

 

خوب، یکی از راه هایی که می توانید عکاسی را به خوبی بیاموزید، انتخاب سوژه است. زنان همواره سوژه خوبی برای عکاسان بوده اند. ظرافت های زنانه باعث شده است تا نگاه موشکافانه عکاسان به سمت آنان کشیده شود. هرچند نمی توان از عنصر قوی و بلامنازع تبلیغات و مد غافل ماند. در این پست قصد دارم به چند نمونه از ژست هایی که می توانید به سوژه تان بدهید اشاره کنم. لازم می دانم به این نکته نیز اشاره داشته باشم که انتخاب سوژه ها توسط شما سلیقه ای است و اصراری نیست که همه آنها را بپذیرید.

ادامه مطلب

دانلود تقویم لایه باز سال ۱۳۹۲

567 بازدید

 

 

 

 

 

 

بدلیل حجم بالا ۴ فصل بصورت جدا گانه قرار داده شده است.

بدلیل موجود نبودن ایام میلادی و قمری این قسمت به روز نشد ( لایه مکان ایام موجود و خاموش است )

لطفا،خواهشا بمنظور تلف نکردن وقت بنده لوگوی سایت را حذف نکنید!!!

در صورت مشاهده اشتباه در تقویم اطلاع دهید تا اصلاح شود. لطفا خواهشنا صاف از همینجا دانلود نکنین بدین دست چاپچی صد در صد ایراداتی داره زمانی که من این تقویم رو زدم هنوز ژئوفیزیک تقویمش رو بیرون نداده بوده . اشتباه و بی حالی خودتون رو به پای من نزارین

 

ادامه مطلب

آموزش فتوشاپ - نوشتن بر روی دیوار با فتوشاپ

673 بازدید

 

امروز با آموزش جالب و کاربردی دیگری خدمتتان رسیدیم. در این آموزش فرا می گیرید که چگونه متن یا متون مورد نظر خود را با فتوشاپ بر روی دیوار حک کنید. پبشنهاد می کنم این آموزش خواندنی را از دست ندهید.

آموزش آموزش ساخت یک جزیره پرنده با فتوشاپ در قالب یک فایل پی دی اف (PDF) توسط گروه ایلین فوتو تهیه شده است .

ادامه مطلب

دانلود تصویر لایه باز عکس داخل پاکت An Envelope With A Photo

568 بازدید

ایرانیان دانلود بار دیگر افتخار این رو دارد , تا یک ابزار گرافیکی دیگر با نام تصاویر لایه باز را به شما معرفی و تقدیم کند. فایل های PSD یا همان تصاویر لایه باز, فایل های آماده ای هستند که شما میتوانید آن ها را در نرم افزار فتوشاپ باز کرده و مشاهده کنید.فایل ها PDS از عناصر مختلفی تشکیل شده است که هر یک از اجزای آن در عکس بالا قابل رویت است.تصاویر لایه باز یا همان فایل های PSD به شما این امکان رو میده که هر عنصر آن را خذف و یا جا به جا کرده و در طراحی خود از آن استفاده کنید.در این پست برای شما عزیزان تصویر لایه باز عکس داخل پاکت را آماده کرده ایم.سایز این تصویر 2300*3500 پیکسل است.اگر شما یک طراح هستید مطمئنا به این فایل ها احتیاج پیدا خواهید کرد و این فایل میتوانند بسیار برای شما مفید و کاربردی باشند.امیدواریم این ابزار برای شما کاربران مفید و کار آمد باشد.

ادامه مطلب

آموزش تصویری روتوش صورت

837 بازدید

ادامه مطلب

نحوه استفاده از اکشن فتوشاپ

894 بازدید

اکشن یکی از ابزارهای کاربردی فتوشاپ می باشد که با استفاده از آن میتوانید اعمال تنظیم شده در آن فایل را با یک کلیک به راحتی روی هر عکسی پیاده کنید. در این آموزش سعی دارم تا شما را به طور ساده با اکشن آشنا کنیم .
ابتدا باید بخش اکشن را در صورت غیرفعال بودن فعال کنید . به منو Windows > Actions بروید تا پنل اکشن، فعال شود .

ادامه مطلب
admin

خطوط در تركيب بندي عكس

557 بازدید

از عناصرقدرتمند در تركيب بندي عكس، خطوط هستند كه با ممارست شما، تاثير پويايي بر حس عكس و يا هدايت چشم مخاطب به عكس مي گذارند.

خطوط مختلف تاثيرات متفاوتي بر عكس مي گذارند. اينكه چطور از خطوط بهره ببريم اتفاقي نيست، بلكه به زمان و تمرين احتياج دارد.

يك تمرين بسيار ساده مراجعه به عكس هاي قديمي تان است. در آنها به دنبال استفاده درست يا نادرست خود از خطوط باشيد و دفعه بعد كه دوربين تان را بر مي داريد، قبل از كادربندي، از خود بپرسيد كه چه خطوطي مقابل شما هستند و چگونه مي توانيد از آنها بهره ببريد. همچنين از خود بپرسيد كه آيا خطوط الگوي خاصي را دنبال مي كنند تا شما بر جذابيت عكس تان بيفزاييد؟

 

 

ادامه مطلب
admin

سایت پرکاربرد برای طراحان

536 بازدید

در این سایت ها می توانید
پک آنلاین بسازید
عکس های خودتون را تبدیل به وکتور کنید
نور عکساتون رو تنظیم کنید

*.با استفاده از این سایت می تونید پک آنلاین بسازید کافیه عکسهای طراحی شده را بدید تا پک را تحویل بده!

 


* . با استفاده از این سایت عکس های خودتون را تبدیل به وکتور کنید!

*. با استفاده سایت زیر نور عکسهاتون رو تنظیم کنید.

ادامه مطلب
admin

Alien Skin Blow Up 3.0.0.677 Rev 23611 - پلاگین قدرتمند زوم برای فتوشاپ

614 بازدید

Alien Skin Blow Up 3.0.0.677 Rev 23611 نام یکی از پلاگین های محبوب فتوشاپ است که با استفاده از آن می توانید عکس های خود را بدون کاهش کیفیت و بوجود آمدن نویز ، زوم نمایید. همچنین می توانید افکت های زیبایی را به طرح ها و عکس های خود اضافه کنید که باعث زیبایی هرچه بیشتر نتایج کار شما خواهند شد. قابلیت تنظیم رنگ و قدرت بالای نرم افزار در انجام امور ذکر شده بسیار زیاد بوده و به طبع کار را برای شما آسان خواهد کرد. شایان ذکر است که این پلاگین قابلیت استفاده در جدیدترین نسخه های نرم افزار فتوشاپ را دارا بوده و در سیستم های 32 و 64 بیتی براحتی قابل استفاده خواهد بود.

برخی ویژگی های نرم افزار Alien Skin Blow Up :

  • قابلیت زوم عکس بدون افت کیفیت و ایجاد نویز.
  • دارای افکت های زیبا.
  • سازگار با نسخه های مختلف نرم افزار فتوشاپ.
  • سازگار با سیستم های 32 و 64 بیتی.
ادامه مطلب
admin

والپیپر سری اول

618 بازدید

 

 

ادامه مطلب
admin

چشم اندازهای فوق العاده زیبای زمین از نگاه یک هواپیما

409 بازدید

 

ادامه مطلب
admin

تبلیغات ویژه