دوربین های جدید

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
8 2548 irangraph
1 1196 amirthi
0 1028 msnco
0 1122 irangraph
7 2330 ali9188639031
7 3636 reza42
5 4441 reza42
4 3772 dezpart
1 3199 mohsen7158
3 3831 zahabian
0 1974 msnco
6 9598 jalil
5 3586 mmb
0 2914 msnco
2 3936 mohabbat
0 6208 msnco
0 2302 dj-mamali
0 2831 msnco
0 2939 msnco
6 2935 msnco
0 2694 msnco
1 2502 hoseynkhani

رزلوشن سنسور تصویر (تعداد پیکسل ها)

1516 بازدید

تعداد پیکسل های سنسور تصویر یک دوربین عکاسی دیجیتالی که به آن رزلوشن دوربین نیز گفته می شود اولین و بیشترین موضوعی است که تولید کنندگان و کاربران درباره یک دوربین عکاسی درباره آن حرف می زنند. تعداد پیکسل ها یا همان رزلوشن یک دوربین عکاسی دیجیتالی را اغلب بصورت مگاپیکسل بیان می کنند

ادامه مطلب
admin

آشنایی با دیافراگم در عکاسی دیجیتال (Aperture)

378 بازدید

دیافراگم چیست؟

به زبان ساده دیافراگم میزان باز یا بسته بودن روزنه ی لنز هنگام عکاسی را مشخص می کند.

زمانی که شما دکمه شاتر دوربین تان را فشار می دهید یک روزنه باز می شود که به سنسور دوربین شما اجازه می دهد تا منظره ای که شما مایل به ثبت آن هستید را ثبت کند.شماره دیافراگمی که شما تعیین نموده اید بر روی سایز روزنه تاثیر می گذارد.هرچه روزنه باز تر باشد میزان نور بیشتری به سنسور می رسد و هرچه بسته تر باشد نور کمتری به سنسور دوربین شما می رسد.

ادامه مطلب

آشنایی با هنر آپ آرت

481 بازدید

ادامه مطلب
admin

چه موقع عکس را افقی و چه موقع عمودی بگیریم؟

477 بازدید

ادامه مطلب
admin

نقد و بررسی دوربین نیکون Nikon Df

412 بازدید

 

در این مطلب ایلین فوتو در مورد یکی دیگر از دوربین های روز به بحث خواهد پرداخت .دوربین عکاسی جدید Nikon Df یک دوربین فول فریم DSLR16.2 مگاپیکسلی است که مجهز به سنسور و پردازشگری است که در دوربین پیشرو Nikon D4 نیز استفاده شده است و سیستم فوکوس خودکار آن نیز از دوربین نیکون D610 وام گرفته شده است. ویژگی جالب دوربین نیکون Nikon Df این است که این ویژگی ها و فن آوری های مدرن را در یک بدنه کوچک قرار داده است که ظاهر و سبک و سیاق طراحی آن شبیه به دوربین های SLR نگاتیوی قدیمی شرکت نیکون است. در واقع دوربین Nikon Df از جلو شبیه به مدل Nikon FM اما کمی بزرگتر از آن است (به دوربین F1N نیز بی شباهت نیست).

ادامه مطلب
admin

دوربین Nikon D610

658 بازدید

نام محصول : Nikon D610

ادامه مطلب

سنسورهای عظیم الجثه ۴۶ مگاپیکسلی DSLR درون دوربین های کوچک

355 بازدید

ادامه مطلب
admin

دوربین کانن با فیسبوک

601 بازدید

کاربران حرفه ای فیسبوک که پیش از این یک اسمارت فون برای تماس های شان داشتند،اکنون صاحب یک دوربین خاص هم شدند. دوربین PowerShot N کانن که پیش از این در CES 2013 رونمایی شده بود، اکنون رسما به بازار وارد شد.

 

ادامه مطلب
admin

نقد و بررسی دوربین کانن PowerShot S120

435 بازدید

شرکت کانن به تازگی از چهار مدل جدید دوربین های خود رو نمایی کرده است. تک تک این دوربین های جدید علاوه بر ویژگی های شاخص مدل های پیش از خود دارای ویژگی ها و مشخصات پیشرفته تر جدید جدیدی هستند. دوربین عکاسی کانن PowerShot S120 یکی از این چهار مدل جدید است که Canon به تازگی معرفی کرده است. دوربین دیجیتال کانن PowerShot S120 یک دوربین کامپکت باریک یا اصطلاحاً کتابی است. دوربین کانن پاورشات  S120 مجهز به سیستم Wi-Fi داخلی برای اتصال بی سیم به وسایل هوشمند مختلف و انتقال عکس ها و فیلم از دوربین به سایت های شبکه های اجتماعی یا وسایل هوشمند است با وجودی که وجود سیستم Wi-Fi در دوربین های سری S ویژگی جدیدی محسوب نمی شود اما شرکت کانن ادعا می کند دوربین کانن S120 را کمتر به تلفن های هوشمند و کامپیوتر وصل می شود.

ادامه مطلب
admin

چطور از دوربین دیجیتال خود مراقبت کنیم

491 بازدید

دوربین عکاسی شما مثل هر وسیله دیگری نیاز به مراقبت دارد. بعضی چیزها می تواند به دوربین شما آسیب جدی وارد کند. باید این چیزهارا بشناسیم تا ازدوربین خود تا بیش ترین زمان ممکن استفاده کنیم.

۶چیز دوربین شما را نابود می کند:

ادامه مطلب
admin

آموزش عکاسی تایم لپس

820 بازدید

در دنیایی که زندگی می کنیم، پدیده هایی وجود دارند که خیلی آهسته رخ می دهند. مثل حرکت ابرها، گردش ستارگان، رشد گیاه، رنگ شدن یک گل یا پوسیدن سیبی نیم خورده. برای ثبت آن ها چه باید

کرد؟
معمولا کاری که صورت می گیرد، گرفتن عکس با فاصله ی زمانی است. بدین ترتیب که شما می توانید هر 30 ثانیه یک عکس بگیرید و مثلا پس از 25 ساعت که 3000 عکس گرفته شده، آن را با نرم افزار به فیلم تبدیل کنید و با سرعت 30 فریم بر ثانیه نمایش دهید. در این صورت فیلم شما 100 ثانیه یا همان 1 دقیقه و 40 ثانیه طول خواهد کشید. پس شما فرایندی 25 ساعتی را در 1 دقیقه و 40 ثانیه خلاصه کرده اید.

ادامه مطلب
admin

معرفی دوربین حرفه ای گلکسی ان ایکس سامسونگ، اندروید

454 بازدید

گلکسی ان ایکس یک دوربین با لنز قابل تعویض است که به قابلیت ارتباطی LTE مجهز شده و با سرعت ۸٫۶ فریم در ثانیه به عکاسی می پردازد. این دوربین همچنین حاوی یک سیستم فوکوس خودکار هیبریدی است که از ابداعات سامسونگ به شمار می رود.

ادامه مطلب
admin

دسته بندی دوربین های دیجیتال

528 بازدید

دوربین های دیجیتال بسته به استفاده حرفه ای و خانگی به سه دسته تقسیم میشوند.
۱- دوربین های کامپکت
ارزان ترین نوع دوربین دیجیتال است که مناسب برای مصارف خانگی و غیر حرفه ای است در این  دوربین ها معمولا سایز سنسور خیلی کوچک است و در بزرگترین حالت سنسور ۶ برابر از یک دوربین حرفه ای کوچکتر است ، هر چقدر سایز سنسور بزرگتر باشد کیفیت عکسها در نور کم بالاتر رفته و نویز حاصل از حساسیت های بالای سنسور کمتر میشود همچنین با بزرگ شدن سایز سنسور محدودیت عمق میدان و تاثیر آن بر واضح نبودن پشت زمینه در عکسها بیشتر میشود ، عکسهای زیر تفاوت سایز را در کیفیت عکس در نور کم و محدود شدن عمق میدان را نشان میدهند.
اندازه دوربینهای کامپکت  بسیار کوچک است و  لنز های این دوربینها قابلیت بزرگنمایی اپتیکالی دارند  

 

این دوربینها قادر به گرفتن عکس خام نیستند و عکس را در حالت فشرده شده در قالب جیپگ ذخیره میکنند ، با فشرده سازی عکس دامنه اطلاعات ثبت شده در عکس کمتر میشود و قابلیت ویرایش عکس بعد از ثبت شدن محدود تر میشود
مدلهای جدید این دوربینها مجهز به جی پی اس برای ثبت موقعیت جغرافیایی عکس گرفته شده ، عکاسی سه بعدی و پاناروما برای ترکیب چندین عکس به یک عکس جهت ثبت زاویه دید بیشتری هستند .
 

ادامه مطلب
admin

تبلیغات ویژه