کادربندی

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
8 2548 irangraph
1 1196 amirthi
0 1028 msnco
0 1123 irangraph
7 2330 ali9188639031
7 3637 reza42
5 4441 reza42
4 3772 dezpart
1 3200 mohsen7158
3 3831 zahabian
0 1974 msnco
6 9599 jalil
5 3587 mmb
0 2914 msnco
2 3936 mohabbat
0 6208 msnco
0 2302 dj-mamali
0 2832 msnco
0 2939 msnco
6 2935 msnco
0 2695 msnco
1 2503 hoseynkhani

آموزش فتوشاپ برای عکاسان

471 بازدید

آموزش فتوشاپ

امروزه عکاسی به یکی از محبوب ترین علاقمندی های افراد تبدیل شده است. هر فردی با دوربین معمولی یا دوربین حرفه ای دوست دارد تصاویر زیبایی را ثبت کند. اما اگر میخواهید تصاویر زیباتری داشته باشید باید با استفاده از فتوشاپ نقص های آن را از بین ببرید.

ادامه مطلب
admin

آموزش رایگان کامل طراحی وب سایت در فتوشاپ

359 بازدید

آموزش رایگان کامل طراحی وب سایت در فتوشاپ

سلام خدمت شما دوره آموز های گرامی ما دراین پست طراحی 0 تا 100 یک قالب آماده کردیم.در طراحی این وب سایت بسیاری از بخش های مورد استفاده و رایج در وب سایت ها مانند لوگو، نوار جستجو، نوار منو، گالری تصاویر، پنل ورود، بلاگ، خدمات، توضیحات و سرآیند و بخش پایینی سایت در نظر گرفته شده است

ادامه مطلب
admin

رزلوشن سنسور تصویر (تعداد پیکسل ها)

1516 بازدید

تعداد پیکسل های سنسور تصویر یک دوربین عکاسی دیجیتالی که به آن رزلوشن دوربین نیز گفته می شود اولین و بیشترین موضوعی است که تولید کنندگان و کاربران درباره یک دوربین عکاسی درباره آن حرف می زنند. تعداد پیکسل ها یا همان رزلوشن یک دوربین عکاسی دیجیتالی را اغلب بصورت مگاپیکسل بیان می کنند

ادامه مطلب
admin

اصول عکاسی پرتره

564 بازدید

سعی کنید لحظه ای را شکار کنید که چشمان مدل با دوربین’ ارتباط‘ پیدا میکنند. دوربین های دیجیتال این خاصیت را دارا هستند که شما میتوانید شات های متعددی بگیرید تا موقعی که به این’ ارتباط‘ دست پیدا کنید.

ادامه مطلب
admin

روز جهانی عکاسی

574 بازدید

ادامه مطلب

اهمیت ترکیب بندی در عکاسی

1561 بازدید

مطمئنا هدف اصلی یک عکاس این است که عکسی که می گیرد برای همه جذاب باشد به گونه ای که بتواند آن را تحسین کرده و از او قدردانی کند. از آنجا که عکاس همیشه می خواهد به عکس هایش توجه شده و بیننده از آن تعریف و تمجید کند، بهترین کار این است که تکنیک های ترکیب بندی عکاسی را مد نظر داشته باشد.

ادامه مطلب

آموزش عکاسی از گل و گیاهان

350 بازدید

ادامه مطلب

۱۰ گام برای شروع عکاسی سیاه وسفید

1329 بازدید

ادامه مطلب

آشنایی با مکاتب عکاسی

458 بازدید

میکل آنژ درباره روش کار خود می گوید:” آزاد ساختن هیکل آدمی از مرمری که آن را در خود زندانی کرده است”.هرکس می تواند خود را بالقوه هنرمندی تصور کند. آنچه هنرمندان واقعی را از یکدیگر متمایز می سازد آرزوی ” جست وجو کردن ” نیست، بلکه استعدادی اسرار آمیز به ” یافتن” است. اصالت همان چیزی است که هنر را از صنعت متمایز می سازد.

ادامه مطلب

تکنیک بوکه در عکاسی

1569 بازدید

بوکه افکتی مات یا شکل هنری و زیباشناسانه برای عکاسی است که در نواحی خارج از فوکوس تصویر ایجاد می شود.بوکه با میزان تندی رنگ یا Sharpness تفاوت دارد، تندی رنگ اتفاقی است که در بالاترین نقطه فوکوس رخ می دهد، اما بوکه بهترین موقعیت نقطه خارج از فوکوس را به نمایش می گذارد.بهترین لنز ها در حالت اتوماتیک نقاط نورانی خارج از فوکوس را بصورت دایره هایی با مرز مشخص و شارپ نشان می دهد، اما بوکه درست زمانی رخ داده است که لبه این دوایر نورانی محوشده باشد.عکاسان گاهی از تکنیک فوکوس سطحی برای نمایش بهترین نواحی خارج از فوکوس روی عکس استفاده می کنند. بوکه اغلب ، سایه روشن های گرد و کوچک پس زمینه است که بیشتر آشکار هستند، مانند انعکاس های زیبا از منابع نور که جلوه خاصی به عکس می بخشند. البته افکت بوکه به سایه روشن ها محدود نمی شود، مات شدن در تمامی نواحی خارج از فوکوس عکس رخ می دهد.

ادامه مطلب

آشنایی با اسلاید

421 بازدید
به واحد تصویری شفافی که از فیلم مثبت تهیه شده و به‌وسیله نورافکن بر روی پرده یا صفحه نمایش منعکس شود اسلاید می‌گویند.

اسلاید معمولا برروی فیلم ۳۵ میلی‌متری تصویربرداری شده و در قاب فلزی، مقوایی یا پلاستیکی قرار می‌گیرد. در تهیه اسلاید، گاه از فیلم ۱۶ میلی‌متری نیز استفاده می‌شود. اندازه قاب‌های استاندارد ۵×۵ سانتی‌متر است، با این همه، اندازه‌های دیگری با اسلایدهای بزرگ‌تر نیز وجود دارد.

ادامه مطلب
admin

روایت عکاس از یک پرتره ماندگار

421 بازدید

ادامه مطلب

آشنایی با عکاسی ضد نور (سیلوئت)

470 بازدید

همانطور که از نام آنها مشخص است این نوع عکسها ضد نور هستند و سوژه در آنها به شدت تیره است به طوری که بسیاری از جزئیات آن قابل مشاهده نیست و تنها نمایی کلی از آن در عکس نمایان میشود. در این نوع عکاسی میتوان از سوژههای مختلفی همچون انسان، درخت، حیوان یا برخی اشیا استفاده کرد. در این شماره به نکاتی در خصوص عکاسی سیلوئت یا ضد نور اشاره میشود.

ادامه مطلب

آشنایی با هنر آپ آرت

481 بازدید

ادامه مطلب
admin

مفهوم رزولوشن

487 بازدید

ادامه مطلب
admin

رنگ ، آرم و لوگو

485 بازدید

ادامه مطلب

۵ نکته در مورد نورپردازی برای عکاسی

581 بازدید

ادامه مطلب
admin

آموزش نحوه صحیح نگهداشتن دوربین عکاسی

478 بازدید

ادامه مطلب
admin

چه موقع عکس را افقی و چه موقع عمودی بگیریم؟

477 بازدید

ادامه مطلب
admin

سایز صحیح چاپ عکس ها

774 بازدید

 یکی از پرسش های متداول شما کاربران محترم در مورد کیفیت عکس ها پیش میاد و اینکه در چه سایزهایی می توانید عکس خود را بدون افت کیفیت چاپ کنید. به همین جهت برای راحتی کاربران ایلین فوتو نموداری تهیه کرده ایم که به راحتی می توانید جواب خود را در چند ثانیه پیدا کنید. در نمودار زیر سعی کرده ایم رابطه بین قدرت دوربین شما و کیفیت چاپ را نشان دهیم.

برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید

ادامه مطلب
admin

تفاوت میان پرتره مردان و زنان

468 بازدید

مقایسه چهره مردانه و زنانه کار مشکلی است، زیرا هریک از چهره ها منحصربفرد هستند. ولی ویژگی هایی در چهره وجود دارد که پرتره مردان را مردانه تر و پرتره زنان را زنانه تر نشان می دهد. در این مقاله، نگاهی به این ویژگی ها خواهیم انداخت. شما قادر خواهید بود در نقاشی های خود بر روی این مناطق تمرکز بیشتری داشته باشید تا مردانگی یا زنانگی پرتره برجسته تر و مشخص تر شود.

ادامه مطلب

ایجاد بافت در ۳ گام خیلی ساده

362 بازدید

در خیلی از طراحی هایی که با فتوشاپ انجام میشه از بافت یا همون Texture استفاده میشه. استفاده از textureها خیلی ساده است و به خاطر همین پرکاربرد بودنشون و اینکه حتما اونها رو تو خیلی از آموزش های دیگه هم خواهید دید اینجا به طور جداگانه تو ۳ مرحله ی خیلی ساده براتون آوردم که امیدوارم به دردتون بخوره:

ادامه مطلب
admin

نکاتی ساده برای عکاسی بهتر در سفر

530 بازدید

آیا تا بحال برای شما اتفاق افتاده که برای یک پیاده روی ساده رفته باشید و با هزاران عکس بر گشته باشید؟  آیا از دیدن عکس ها ناامید شده اید؟ آیا به دیگران گفته اید : کاش خودت بودی و اونجا رو میدیدی؟ شما تنها کسی نیستید که این اتفاق برایش می افتد ! در اینجا می خواهیم روش ها ساده ای را به شما آموزش بدهیم که به شما یاد می دهد تا عکس های بهتری در سفرها و گشت هایتان بگیرید.

ادامه مطلب
admin

راهنمایی برای مدهای مختلف عکاسی

473 بازدید

برای هر سوژه یک راه خوب برای عکس گرفتن وجود دارد. حالت اتوماتیک دوربین برای لحظات اضطراری خوب است، اما محدودیت هایی نیز دارد. برای درست و سنجیده عکس گرفتن از بعضی از موقعیت ها باید دوربین را بر روی تنظیمات خاصی قرار داد. در این موارد، حالت های خاص عکاسی کمک بزرگی هستند!
لیست زیر، شامل حالت های مختلف عکاسی برای بعضی از دوربین های دیجیتال است. شما براحتی می توانید تنظیمات مورد نظر خودتان را از روی منوی دوربین دیجیتال خود انتخاب کنید.

ادامه مطلب
admin

قانون یک سوم ها

480 بازدید

یکی از رایج ترین قواعد عکاسی، هنگامی که نمی خواهید سوژه اصلی را در مرکز عکس قرار دهید، “قانون یک سوم” است. این قانون به شکل ساده اینگونه عمل می کند:

هر عکس افقی یا عمودی را دو خط افقی و دو خط عمودی فرضی مطابق شکل زیر به نُه قسمت مساوی تقسیم می کنند.

ادامه مطلب
admin

دیافراگم، شاتر، ایزو، حرکت!

593 بازدید

هر دوربینی اعم از دیجیتال یا آنالوگ  فارغ از اینکه جزو جدیدترین مدل های روز باشد یا از اولین مدل های ساخته شده ؛چیزی جزجعبه ای برای ثبت نور نیست که در یک سوی آن لنز و در سوی دیگر آن فیلم حساس به نور یا سنسور دیجیتال قرار دارد.
نور از طریق دریچه ای که در لنز  قرار دارد(دیافراگم) وارد دوربین می شود و بعد از مدت زمان معینی- که سرعت شاتر نامیده می شود – تصویر بر روی فیلم یا سنسور ثبت می شود. این فرآیند نورسنجی نامیده می شود.

ادامه مطلب
admin

۸ نکته طلایی برای گرفتن عکس های بهتر در سفر

455 بازدید

تابستان فصل سفر است و سفر بهترین موقعیت برای ثبت لحظاتی شاد و شیرین. اگر سفر خارج می روید یا به یک شهر دور و یا حتی به اطراف شهر خودتان، همیشه موقعیت های مناسبی برای ثبت لحاظاتی به یاد ماندنی وجود دارد.

حتما نباید که یک دوربین حرفه ای خیلی گران قیمت داشته باشید تا بتوانید عکسهایی خوب و زیبا بگیرید. امروز موبایل های هوشمند شما و یا دوربین های کوچکی که دارید نیز برای گرفتن عکسهای با کیفیت کافی است.

ادامه مطلب
admin

فضای رنگ

532 بازدید

فضای رنگ Color Space

 

رنگ های افزایشی RGB )
ما تمام رنگ های دیگر را از ترکیب این سه رنگ درک می کنیم . مانیتور کامپیوترها برای ایجاد رنگ های مختلف ترکیبی از سه رنگ قرمز ، سبز و آبی را منتشر می کنند . بعنوان مثال ترکیب دو رنگ قرمز و آبی ، رنگ سبز را تولید می کند .
ترکیب همه سه رنگ اصلی باعث ایجاد رنگ سفید می گردد .

13.gif

ادامه مطلب

آموزش استفاده از فایر باگ – firebug – برای طراحان وب

790 بازدید

فایر باگ – firebug – ، یک برنامه اپن سورس است و به عنوان ابزار اضافی یا کمکی ، برای توسعه وب استفاده می شود که مخصوص مرور گر موزیلا فایر فاکس – firefox
– می باشد. این ابزار به طرز باورنکردنی قدرتمند است و با ابعاد وسیعی از
امکانات و خصوصیات کاربردی ، برای هر طراح و یا توسعه دهنده وب مفید و
مناسب است.

در واقع این امکان اضافی ( در مرور گر های دیگر با قابلیت کمتر نیز وجود
دارد) یدک کش اسم مرور گر خود می باشد.فایر باگ دربین ابزار های دیگر(
مانند ابزار بررسی و تست قالب و پروفایل اجرایی صفحات وب )، برای سرعت
بخشیدن به روند کاری، زمان انجام عملیات آزمون و خطا را هنگام دی باگ کردن
یا رفع اشکال صفحات وب کاهش می دهد.

ادامه مطلب

دانلود رایگان مجموعه آموزشی Photoshop CS5 – Creative Effects

647 بازدید

 

فتوشاپ از جمله نرم افزارهایی می باشد که فراگیری آن برای هر کاربری که قصد حرفه ای شدن را دارد امری ضروری است . یاد گرفتن تکنیک ها و ترفند های این برنامه به دلیل گستردگی ابزارهای موجود در آن کاری نیست که به تنهایی و به سادگی انجام پذیرد و همین امر بهانه ای گشته است برای شرکت های آموزشی مولتی مدیا که دست به ساخت برنامه های آموزشی Photoshop بپردازند .

یکی از معروف ترین شرکت ها در این زمینه ، کمپانی قدرتمند Lynda می باشد که یدی طولا در آموزش نرم افزارهای مختلف ساخت Adobe داشته که موفق ترین آنها آموزش هایی است که برای فتوشاپ تهیه کرده است .

امروز نیز در دانلود کده قصد داریم جدیدترین ابزار طراحی اینفوگرافیک|مجموعه آموزشی این کمپانی را که در ۱۸ سرفصل به یاددهی ده ها تکنیک مختلف می پردازد معرفی کنیم . این ابزار طراحی اینفوگرافیک|مجموعه که Creative Effects نام دارد منطبق بر آخرین ورژن از فتوشاپ که Photoshop CS5 می باشد ساخته شده است و می تواند درهای جدیدی را به سوی انجام تغییرات خارق العاده بر روی تصاویر برایتان باز کند . کیفیت ویدیو ها بسیار بالا بوده ( H264 )و در اندازه ی تصویر ۹۶۰×۶۰۰ و همچنین کیفیت صوتی ۹۶KB MP3 انجام مراحل مختلف را برایتان در مدت زمان ۷ ساعت و ۱۸ دقیقه به نمایش در می آورد .

نکته جالب توجه در آموزش های ساخت Lynda قرار دادن فایلهای خام یا همان Exercise Files می باشد که فرد آموزش دهنده از همان ها در طول برنامه ی آموزشی خود استفاده می کند . بدین ترتیب شما خواهید توانست تمامی مراحل را دقیقا مطابق با آموزش به پیش ببرید .

ادامه مطلب

آموزش: چطور یک عکس پرسنلی، پاسپورتی خوب از خود بگیریم

601 بازدید

برای تولید یک عکس پاسپورتی، تنها به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • یک دوربین دیجیتال
  • کامپیوتر
  • یک عدد چاپگر مخصوص عکس، اگر به چاپگر دسترسی ندارید هم می‌توانید از دفاتر خدمات فنی استفاده کنید.

به نظر می‌رسد کار بسیار ساده است، حال مراحل ذیل را به ترتیب دنبال کنید:

ادامه مطلب

مجموعه تصاویر شاهکارهای دیدنی تبلیغات تجاری

542 بازدید

 

در سری ۱۱ ام تصاویر تبلیغاتی ابتکاری شما شاهد ۴۰ تصویر بی نهایت زیبا و جالب از تبلیغات شرکت های خارجی و برندهای مختلف خواهید بود که هر کدام در نوع خود جز برترین نمونه های عکس های تبلیغاتی دنیا به شمار می روند. تصاویر تبلیغاتی خلاقانه و ابتکاری که ذهن و توجه بیننده را به خود جلب کرده و نامشان را مطرح می کنند. امیدواریم از مشاهده این تبلیغات تجاری جالب لذت ببرید.

 

ادامه مطلب
admin

خطوط در تركيب بندي عكس

557 بازدید

از عناصرقدرتمند در تركيب بندي عكس، خطوط هستند كه با ممارست شما، تاثير پويايي بر حس عكس و يا هدايت چشم مخاطب به عكس مي گذارند.

خطوط مختلف تاثيرات متفاوتي بر عكس مي گذارند. اينكه چطور از خطوط بهره ببريم اتفاقي نيست، بلكه به زمان و تمرين احتياج دارد.

يك تمرين بسيار ساده مراجعه به عكس هاي قديمي تان است. در آنها به دنبال استفاده درست يا نادرست خود از خطوط باشيد و دفعه بعد كه دوربين تان را بر مي داريد، قبل از كادربندي، از خود بپرسيد كه چه خطوطي مقابل شما هستند و چگونه مي توانيد از آنها بهره ببريد. همچنين از خود بپرسيد كه آيا خطوط الگوي خاصي را دنبال مي كنند تا شما بر جذابيت عكس تان بيفزاييد؟

 

 

ادامه مطلب
admin

دانلود بکگراند با کیفیت

1106 بازدید

 

دانلود چند بکگراند با کیفیت و زیبا را در این مطلب به شما دوستان تقدیم میکنیم. این بک گراند ها تک لایه هستند و کیفیتی عالی دارند، از این جهت برای استفاده در بکگراند عکس های آتلیه ای کودک، عروس داماد و اسپرت بسیار مناسب می باشند.

 

 

 

ادامه مطلب
admin

سایت پرکاربرد برای طراحان

536 بازدید

در این سایت ها می توانید
پک آنلاین بسازید
عکس های خودتون را تبدیل به وکتور کنید
نور عکساتون رو تنظیم کنید

*.با استفاده از این سایت می تونید پک آنلاین بسازید کافیه عکسهای طراحی شده را بدید تا پک را تحویل بده!

 


* . با استفاده از این سایت عکس های خودتون را تبدیل به وکتور کنید!

*. با استفاده سایت زیر نور عکسهاتون رو تنظیم کنید.

ادامه مطلب
admin

نرم افزار ۱۲۳Video Magic Pro 5

616 بازدید

 

۱۲۳Video Magic Proنرم افزاری ویژه برای ویرایش فیلم ها و عکس های با بکگراند سبز می باشد. همانطور که میدانید در عرصه فیلم سازی یکی از رنگ هایی که میتوان بعد از فیلم و عکس برداری بر پشت آن عکس و فیلم دیگری قرار دارد ، رنگ سبز است.

شما هم میتوانید با عکسبرداری و فیلمبرداری با بکگراند سبز ، به جداسازی سوژه از بک گراند در فیلم و عکس خود بپردازید. این نرم افزار با حذف بکگراند سبز رنگ پشت فیلم و عکس شما ، میتواند به جای رنگ سبز فیلم و عکس دیگری قرار دهد. به این ترتیب میتوانید به راحتی دو ویدیو متناسب را روی هم قرار دهید یا در پشت یک عکس ویدیو پخش کنید.

تمامی فرایندهای این نرم افزار به صورت ویزراد و بدون نیاز به انجام موارد فنی می باشد و کاربر پسند می باشد. نرم افزار دارای ۵۰ تم از پیش آماده نیز می باشد تا در هنگام تدوین به زیبای اثر نیز کمک کند. نرم افزار از فرمت های ویدیویی نظیر avi, wmv, mpg و mpeg و فرمت های عکس نظیر .jpg, .bmp, .png, .tiff, .gif, .jpeg  پشتیبانی میکند.

ادامه مطلب
admin

چشم اندازهای فوق العاده زیبای زمین از نگاه یک هواپیما

409 بازدید

 

ادامه مطلب
admin

تبلیغات ویژه