جدیدترین ها

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
8 2548 irangraph
1 1196 amirthi
0 1028 msnco
0 1122 irangraph
7 2330 ali9188639031
7 3636 reza42
5 4441 reza42
4 3772 dezpart
1 3199 mohsen7158
3 3831 zahabian
0 1974 msnco
6 9598 jalil
5 3586 mmb
0 2914 msnco
2 3936 mohabbat
0 6208 msnco
0 2302 dj-mamali
0 2831 msnco
0 2939 msnco
6 2935 msnco
0 2694 msnco
1 2502 hoseynkhani

رونمایی شرکت DJI از هلیکوپتر تصویربرداری Inspire 1

1288 بازدید

ادامه مطلب

رزلوشن سنسور تصویر (تعداد پیکسل ها)

1516 بازدید

تعداد پیکسل های سنسور تصویر یک دوربین عکاسی دیجیتالی که به آن رزلوشن دوربین نیز گفته می شود اولین و بیشترین موضوعی است که تولید کنندگان و کاربران درباره یک دوربین عکاسی درباره آن حرف می زنند. تعداد پیکسل ها یا همان رزلوشن یک دوربین عکاسی دیجیتالی را اغلب بصورت مگاپیکسل بیان می کنند

ادامه مطلب
admin

نقد و بررسی سونی SLT-A99

486 بازدید

طی سال‌های اخیر، سونی چند دوربین SLT را معرفی کرده است. دوربین‌هایی شبیه به DSLR ها که به جای آینه‌ی متحرک دارای آینه‌ی ثابت نیمه شفاف هستند و چشمی اپتیکال هم ندارند. نمی‌خواهیم بگوییم که SLT ها خیلی پرطرفدار و پر خریدار بودند، ولی بد اقبال هم نشدند. به هر صورت به خاطر نقاط قوتی که دارند می‌توانند کاملا مورد پسند قرار گیرند. تقریبا مهم‌ترین نقطه‌ی قوت آن‌ها توانایی فوکوس خودکار مداوم Phase Detection در هنگام فیلم برداری است. بنابراین یکی از بهترین گزینه‌ها برای فیلم برداری هستند. منتها دوربین‌های فول فریم به دلیل توانایی بالقوه ای که در ارائه‌ی عمق میدان خیلی کم دارند، و البته کیفیت فیلم برداری، بیشتر مورد علاقه می‌باشند. سونی نیز تا به حال همه‌ی SLT ها را سنسور تصویر APS-C ارائه کرده بود. اما در سال 2013 برای نخستین بار شاهد SLT فول فریم سونی به نام A99 هستیم. دوربین بسیار پر امکانات و با کیفیت و البته نسبت به DSLR های فول فریم دیگر، ارزان قیمت. پیشنهاد می‌کنیم که بیننده‌ی نقد و بررسی ویدیویی آن باشید.

ادامه مطلب

نقد و بررسی دوربین نیکون Nikon Df

412 بازدید

 

در این مطلب ایلین فوتو در مورد یکی دیگر از دوربین های روز به بحث خواهد پرداخت .دوربین عکاسی جدید Nikon Df یک دوربین فول فریم DSLR16.2 مگاپیکسلی است که مجهز به سنسور و پردازشگری است که در دوربین پیشرو Nikon D4 نیز استفاده شده است و سیستم فوکوس خودکار آن نیز از دوربین نیکون D610 وام گرفته شده است. ویژگی جالب دوربین نیکون Nikon Df این است که این ویژگی ها و فن آوری های مدرن را در یک بدنه کوچک قرار داده است که ظاهر و سبک و سیاق طراحی آن شبیه به دوربین های SLR نگاتیوی قدیمی شرکت نیکون است. در واقع دوربین Nikon Df از جلو شبیه به مدل Nikon FM اما کمی بزرگتر از آن است (به دوربین F1N نیز بی شباهت نیست).

ادامه مطلب
admin

دوربین Nikon D610

658 بازدید

نام محصول : Nikon D610

ادامه مطلب

سنسورهای عظیم الجثه ۴۶ مگاپیکسلی DSLR درون دوربین های کوچک

355 بازدید

ادامه مطلب
admin

دوربین کانن با فیسبوک

601 بازدید

کاربران حرفه ای فیسبوک که پیش از این یک اسمارت فون برای تماس های شان داشتند،اکنون صاحب یک دوربین خاص هم شدند. دوربین PowerShot N کانن که پیش از این در CES 2013 رونمایی شده بود، اکنون رسما به بازار وارد شد.

 

ادامه مطلب
admin

نقد و بررسی دوربین کانن PowerShot S120

435 بازدید

شرکت کانن به تازگی از چهار مدل جدید دوربین های خود رو نمایی کرده است. تک تک این دوربین های جدید علاوه بر ویژگی های شاخص مدل های پیش از خود دارای ویژگی ها و مشخصات پیشرفته تر جدید جدیدی هستند. دوربین عکاسی کانن PowerShot S120 یکی از این چهار مدل جدید است که Canon به تازگی معرفی کرده است. دوربین دیجیتال کانن PowerShot S120 یک دوربین کامپکت باریک یا اصطلاحاً کتابی است. دوربین کانن پاورشات  S120 مجهز به سیستم Wi-Fi داخلی برای اتصال بی سیم به وسایل هوشمند مختلف و انتقال عکس ها و فیلم از دوربین به سایت های شبکه های اجتماعی یا وسایل هوشمند است با وجودی که وجود سیستم Wi-Fi در دوربین های سری S ویژگی جدیدی محسوب نمی شود اما شرکت کانن ادعا می کند دوربین کانن S120 را کمتر به تلفن های هوشمند و کامپیوتر وصل می شود.

ادامه مطلب
admin

آموزش عکاسی تایم لپس

820 بازدید

در دنیایی که زندگی می کنیم، پدیده هایی وجود دارند که خیلی آهسته رخ می دهند. مثل حرکت ابرها، گردش ستارگان، رشد گیاه، رنگ شدن یک گل یا پوسیدن سیبی نیم خورده. برای ثبت آن ها چه باید

کرد؟
معمولا کاری که صورت می گیرد، گرفتن عکس با فاصله ی زمانی است. بدین ترتیب که شما می توانید هر 30 ثانیه یک عکس بگیرید و مثلا پس از 25 ساعت که 3000 عکس گرفته شده، آن را با نرم افزار به فیلم تبدیل کنید و با سرعت 30 فریم بر ثانیه نمایش دهید. در این صورت فیلم شما 100 ثانیه یا همان 1 دقیقه و 40 ثانیه طول خواهد کشید. پس شما فرایندی 25 ساعتی را در 1 دقیقه و 40 ثانیه خلاصه کرده اید.

ادامه مطلب
admin

رونمایی از دوربین هاسل بلاد Stellar

725 بازدید

رونمایی Hasselblad از دوربین کامپکتStellar از سریRX100- esque

 

شرکت Hasselblad به تازگی از دوربین Stellar - یک دوربین کامپکت با ظاهری نسبتاً آشنا - رونمایی کرده است. این دوربین که بر پایه مدل RX100 Sony طراحی شده است دارای یک لنزZeiss با دامنه کانونی معادل28 - 100 mm و یک سنسور 20 مگا پیکسل از نوع یک اینچSony است، اما در دوربین Stellar از دستگیره منحصر بفردی استفاده شده است که از مواد بسیار خاصی ساخته شده است و احتمالاً باعث بالا رفتن قیمت دوربین می شود.

دوربین Hasselblad Stellar با دستگیره های منحصر بفرد متفاوتی عرضه می شود.

شرکت Hasselblad به دلیل عرضه این دوربین در ماه جاری یک وب سایت اختصاصی برای آن ایجاد کرده است، که مشتریان در این وب سایت می توانند جنس دستگیره دوربین مورد نظر خود را از میان هفت گزینه مختلف انتخاب کرده و سفارش دهند. دوربین هاسل بلاد Stellar دومین محصول شرکت Hasselblad پس از همکاری این شرکت با Sony است. اولین مدل مشترک این دو شرکت دوربین Hasselblad Lunar است که بر پایه مدل NEX - 7 شرکت Sony ساخته شده است.

 


 

ادامه مطلب
admin

نقد و بررسی کانن 100D و 700D

518 بازدید

 

در نخستین روزهای تعطیلات نوروز 92 به سر می‌بردیم که کانن به یکباره با معرفی دو دوربین DSLR جدید ما را غافلگیر کرد. دوربین‌هایی که در این زمان اصلا انتظار دیدنشان را نداشتیم. کانن 700D و 100D از سری DSLR های سطح مبتدی. این در حالیست که تنها همین تابستان گذشته این شرکت دوربین 650D را روانه‌ی بازار کرده بود. در حقیقت می‌توان گفت که خیلی وقت بود منتظر معرفی مدل بعدی 60D بودیم و نه دو سطح مبتدی دیگر. 700D دوربینیست کاملا شبیه به 650D با تفاوت‌های بسیار جزئی، و 100D هم گویی DSLR ی است متعلق به سرزمین لی لی پوت ها!

ادامه مطلب

معرفی دوربین بدونه آینه سامسونگ با سیستم عامل اندرید

460 بازدید

شرکت سامسونگ به تازگی د وربین بدون آینه Galaxy NX خود را معرفی کرده است. Galaxy NX اولین دوربین بدون آینه با لنز قابل تعویض دنیا است که با سیستم عامل Android کار می کند. مدل Galaxy NX یک دوربین 20/3 مگا پیکسلی به سبک SLR های بدون آینه با قابلیت اتصال 3G، 4GLTE و Wi-Fi است که با 4.2 Android کار می کند. دوربین Galaxy NX دارای یک صفحه نمایش لمسی 4.8 LCD اینچ است که از طریق این صفحه لمسی می توان تقریباً تمام کارکردها و قابلیت های دوربین را کنترل کرد. دوربین Galaxy NX تابستان امسال عرضه خواهد شد.

 

ادامه مطلب

مقایسه دو دوربین عکاسی نیکون و کانن P7700 و G15

618 بازدید

مقایسه و تقابل دو دوربین Canon و Nikon از زمان مقایسه کوکاو پپسی و یا از زمان مقایسه سگ و گربه ها «شاید هم نه از آن زمان» وجود داشته است هر دو شرکت دوربین های منحصر به فردی ساخته اند و انتخاب یکی از آن ها برای مردم دشوار می باشد. ما در parscanon فضایی برای مقایسه و بررسی قرار داده ایم و تصمیم گرفته ایم هر دو کامپکت Canon و Nikon را مقابل هم قرار داده و بررسی کنیم این نسخه قصد دارد کمی متفاوت تر از آنچه که شما این جا در نسخه های دوربین های دیجیتال خواهند اید باشد و این نسخه چیزی بیشتر از نگاه کردن به دوربین و قرار دادن آن در مقابل رقبایش می باشد. ما هر دو دوربین COOLPIX P7700 و کانن G15 را به طور مستقیم از لحاظ طراحی، ویژگی ها، عملکرد و کیفیت عکس مقایسه می کنیم. تا ببینیم کدام یک از دوربین ها در این مقایسه برنده خواهد شد و شما باید این نسخه را بخوانید تا متوجه شوید.

ادامه مطلب
admin

نقد و بررسی کانن 100D و 700D

539 بازدید

در نخستین روزهای تعطیلات نوروز 92 به سر می‌بردیم که کانن به یکباره با معرفی دو دوربین DSLR جدید ما را غافلگیر کرد. دوربین‌هایی که در این زمان اصلا انتظار دیدنشان را نداشتیم. کانن 700D و 100D از سری DSLR های سطح مبتدی. این در حالیست که تنها همین تابستان گذشته این شرکت دوربین 650D را روانه‌ی بازار کرده بود. در حقیقت می‌توان گفت که خیلی وقت بود منتظر معرفی مدل بعدی 60D بودیم و نه دو سطح مبتدی دیگر. 700D دوربینیست کاملا شبیه به 650D با تفاوت‌های بسیار جزئی، و 100D هم گویی DSLR ی است متعلق به سرزمین لی لی پوت ها!

ادامه مطلب

بهترین لنزها برای عکاسی طبیعت کدام هستند

514 بازدید

برای انتخاب کردن لنزهای مورد نیاز برای عکاسی محیطی سه راه پایه ای وجود دارد اول آنکه می توانید یک لنز سوپر زوم تهیه کنید، دوم چند لنز زوم با فواصل کوتاهتر بگیرید یا سوم چندین لنز فیکس در فواصل کانونی مختلف بخرید. هر کدام از این پیشنهادات مزایا و معایب خودش را دارند، که در این مقاله آنها را بررسی می کنیم. البته انتخاب نوع لنز بسته به نوع و گرایش شما در عکاسی محیطی متفاوت خواهد بود. در نتیجه این مقاله را به 4 بخش تقسیم می کنیم : منظره، حیاط وحش، مسافرت و اکشن ورزشی بسیاری از عکاسان بر این باورند که یک لنز حرفه ای گران قیمت «بهتر» از یک لنز عادی با قیمت متوسط است. این در حالی است که مفهوم «بهتر» و کیفیت در این تفکر اشتباه است.

ادامه مطلب

نقد و بررسی دوربین سونی Sony Cyber-shot DSC-RX1R

487 بازدید

Sony به زودی دوربین Cyber-shot DSC-RX1R بدون فیلتر AA خود را روانه بازار می کند.

شرکت Sony به تازگی از دوربین با کیفیت کامپکت فول فریم Cyber-shot RX1R خود رو نمایی کرده است. کارایی و نحوه کار با دوربین عکاسی سونی Cyber-shot RX1R دقیقاً شبیه به دوربین سونی RX1 است که پاییز گذشته برای فروش به بازار عرضه شد. تنها تفاوت دوربین دیجیتال سونی  Cyber-shot RX1R این است که این دوربین فاقد فیلتر AA ( فیلتر Anti-Aliasing، فیلتر از بین برنده آثار موزاییکی شدن در سطح پیکسل ها ) است. این امر در نظریه به این معنی است که دوربین دیجیتال سونی  Cyber-shot RX1R رزلوشن بهتری از مدل اولیه دوربین  RX1 دارد، البته به بهای کمی رنگ کاذب بیشتر. از این تفاوت گذشته، سایر ویژگی های دوربین سونی RX1R کاملاً شبیه به مدل قبل است، که این یعنی دوربین سونی Cyber-shot RX1R از ویژگی های اصلی ای نظیر دیافراگم F2، لنز 35mm، سنسور CMOS 24MP، قابلیت ضبط فیلم با رزلوشن 1080/60P و غیره برخوردار است.

قیمت پیشنهادی تولید کننده برای دوربین عکاسی Cyber-shot RX1R با قیمت RX1 عادی ( 2800 دلار ) یکی است، که با آمدن دوربین دیجیتال سونی RX1R از دور خارج نمی شود و فروش آن ادامه می یابد.

 

ادامه مطلب
admin

معرفی دوربین حرفه ای گلکسی ان ایکس سامسونگ، اندروید

454 بازدید

گلکسی ان ایکس یک دوربین با لنز قابل تعویض است که به قابلیت ارتباطی LTE مجهز شده و با سرعت ۸٫۶ فریم در ثانیه به عکاسی می پردازد. این دوربین همچنین حاوی یک سیستم فوکوس خودکار هیبریدی است که از ابداعات سامسونگ به شمار می رود.

ادامه مطلب
admin

نقد و بررسی Samyang 14mm + فیلم آموزش

415 بازدید

سامیانگ اپتیک نام کمپانی نسبتا تازه واردی به ایران است. عکاسان ایرانی دیگر کم و بیش با لنزهای آن آشنایی پیدا کرده‌اند و آن‌ها را بیشتر با قیمت ارزانشان و کیفیتی مناسب نسبت به قیمت می‌شناسند. به خصوص در این شرایط اقتصادی که خرید لنزهای ساخت خود کمپانی‌های سازنده‌ی دوربین مقداری دور از دسترس شده است. در ویدیویی که تهیه کرده‌ایم، سعی کردیم که یک بررسی بر روی لنز 14 میلی متر f/2.8 آن داشته باشیم. لنزی در رده‌ی آلتراواید و مناسب عکاسان منظره و منظره‌ی نجومی. دعوت می‌کنیم که بیننده‌ی این ویدیو باشید. در ضمن مثل همیشه منتظر همه‌ی نظرات شما هستیم.

ادامه مطلب
admin

نقد و بررسی Nikon D7100

489 بازدید

D7100 دوربین DSLR سطح Prosumer جدید نیکون می‌باشد. دوربینی که حقیقتا فراتر از Prosumer ها عمل می‌کند و هرچند که در قلب آن سنسور تصویر APS-C قرار دارد، می‌توان آن را رقیبی سرسخت برای دوربین‌های سطح بالاتری چون D600 دانست. این دوربین از نظر امکاناتی که ارائه می‌دهد و همچنین استحکام و مهر و موم بدنه به حدی عالیست که نیکون از این نظر آن را در سطح D800 می‌داند. بنابراین این دوربین به راحتی می‌تواند مدل بعدی دوربینی چون D300s هم به حساب آید و رقیبی برای 7D کانن باشد. در این نقد و بررسی ویدیویی سعی کرده‌ایم که نگاهی بر این دوربین داشته باشیم. منتظر همه‌ی نظرات شما هستیم.

ادامه مطلب
admin

نقد و بررسی Fujifilm X-E1 + فیلم آموزش

659 بازدید

زمانی که فوجی فیلم در ژانویه‌ی 2012 نخستین دوربین بدون آینه با لنز قابل تعویض X system خود یعنی X-Pro1 را معرفی کرد، نخست کسی تصور نمی‌کرد که این دوربین چنین کیفیت بی نظیری داشته باشد. در تست‌های مختلفی که هفته های بعد از X-Pro1 به عمل آمد چنان عملکردی را از خود نشان داد که دنیای عکاسی را واقعا به شگفتی واداشت. دوربینی که می‌توانست حتی با فول فریم‌ها رقابت کند. این در حالیست که آن یک دوربین مجهز به سنسور تصویر APS-C بود. در حقیقت بخشی از راز عکس‌های خیلی خوب X-Pro1 در سنسور تصویر X-Trans آن نهفته بود. این جدای از بدنه‌ی خیلی محکم و خوش ساخت، چشمی هیبریدی و سایر ویژگی‌های منحصر بفردی بود که داشت. X-Pro1 حقیقتا شاهکار فوجی فیلم بود. اما این دوربین قیمت خیلی بالایی هم داشت که باعث می‌شد از تصور بسیاری افراد خارج باشد. این بار فوجی فیلم دوربینی به نام X-E1 را معرفی کرده که ارزان قیمت و ساده تر می‌باشد و کاربران هدف گسترده تری را پوشش می‌دهد. این دوربین که همانند X-Pro1 از سنسور تصویر X-Trans بهره می‌برد را می‌توان رقیب مستقیم دوربین‌هایی چون Sony NEX-7 و Olympus OM-D E-M5 دانست.

ادامه مطلب
admin

دوربین های فول فریم DSLR برای نهایت عکاسی منظره

606 بازدید

 

یکی از دلایل متعددی که Ansel Adams در دنیا شناخته شده است کیفیت فوق العاده عکسهای منظره اوست که جزئیات را به طرز شگفت انگیزی به نمایش می گذارد و دامنه توناژ تصاویر او بسیار بالاست. البته نور، ترکیب و اجزاء تشکیل دهنده تصاویر او نیز مزید بر علت می شوند. اما عکس های Adam از لحاظ تکنیکی بسیار کامل هستند و تماشاچیان نه تنها از لحاظ کیفیت بلکه از لحاظ هنری نیز مجذوب کارهای او می شوند.

ادامه مطلب
admin

دوربین های بدون آینه ،آینده عکاسی دیجیتال

979 بازدید

دوربین های بدون آینه یا mirrorless که برخی هم انها را دوربین های میکرو سه چهارم می خوانند، در سال های اخیر بسیار فراگیر شده اند و شرکت های مشهور دوربین ساز هم به آنها اقبال خوبی نشان داده اند. جالب اینجا است که در این میان برخی از عکاس های مشهور دنیا هم این گونه را آینده عکاسی دانسته و حتی آن را از دوربین های DSLR هم برتر می دانند.

آیا دوربین های DSLR به پایان دوران خود نزدیک می شوند و جایگزینی مطلوب برای آنها پیدا شده؟ یا اینکه دوربین های بدون آینه یک گُل فصلی هستند و همانند بتامکس در صنعت ویدیو به زودی فراموش خواهند شد؟ این موضوعی است که در مطلب امشب قصد داریم بیشتر به آن بپردازیم. و در پایان پاسخ و البته انتخاب دوربین مناسب را به شما واگذار کنیم.

 

ادامه مطلب

شاخصترین دوربین های سال 2012

1079 بازدید

سال 2012 را می‌توانیم سالی هیجان انگیز در دنیای دوربین‌های دیجیتال بدانیم. سالی که دوربین‌های مطرح فراوان و شاخصی در آن معرفی شدند و بعضا کاملا تاثیر گذار بودند. این در حالیست که فوتوکینا 2012 نسبت به سال‌های پیش خلوت و کم سر و صدا بود. به هر صورت سعی ما بر این بوده که از نقطه نظرات مختلف دوربین‌های شاخصی را معرفی کنیم. این شاخص بودن می‌تواند کاملا مثبت یا کاملا منفی باشد. البته درباره‌ی دوربین‌ها نمی‌توان خیلی مطلق نظر داد و ممکن است واقعا چند دوربین تاثیر گذار بوده باشند، ولی به هر صورت در این ویدئو از بین آن‌ها یکی را انتخاب کرده‌ایم.

ادامه مطلب
admin

نقد و بررسی Nikon D7100

514 بازدید

D7100 دوربین DSLR سطح Prosumer جدید نیکون می‌باشد. دوربینی که حقیقتا فراتر از Prosumer ها عمل می‌کند و هرچند که در قلب آن سنسور تصویر APS-C قرار دارد، می‌توان آن را رقیبی سرسخت برای دوربین‌های سطح بالاتری چون D600 دانست. این دوربین از نظر امکاناتی که ارائه می‌دهد و همچنین استحکام و مهر و موم بدنه به حدی عالیست که نیکون از این نظر آن را در سطح D800 می‌داند. بنابراین این دوربین به راحتی می‌تواند مدل بعدی دوربینی چون D300s هم به حساب آید و رقیبی برای 7D کانن باشد. در این نقد و بررسی ویدیویی سعی کرده‌ایم که نگاهی بر این دوربین داشته باشیم. منتظر همه‌ی نظرات شما هستیم.

ادامه مطلب
admin

تبلیغات ویژه