مرجع آموزش های رایگان - 94

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
8 2552 irangraph
1 1199 amirthi
0 1030 msnco
0 1124 irangraph
7 2333 ali9188639031
7 3639 reza42
5 4445 reza42
4 3775 dezpart
1 3204 mohsen7158
3 3835 zahabian
0 1977 msnco
6 9607 jalil
5 3588 mmb
0 2918 msnco
2 3940 mohabbat
0 6211 msnco
0 2305 dj-mamali
0 2834 msnco
0 2941 msnco
6 2937 msnco
0 2698 msnco
1 2506 hoseynkhani

تصاویر برتر سال ۲۰۱۲ در مسابقه سایت ویکی مدیا

513 بازدید

در این پست به معرفی ۱۲ تصویر برتر مسابقه سایت ویکی مدیا را برایتان آماده کرده ایم . این تصاویر از بین بیش از ۷۵۰ تصویر انتخاب شده که ۴۴ فینالیست داشته. بهترین تصویر با بیش از ۳۹۹۰ رای متعلق است به کاربری به نام Kookaburra_81 که درآن دو پرنده زنبور خوار کنار هم نشسته اند و پرنده ماده در منتظر است تا پرنده نر زنبور را شکار کند. این عکس در فرانسه گرفته شده است.

800px-Pair_of_Merops_apiaster_feeding[1]

رتبه اول
فرانسه، زنبور خوار

 

 

ادامه مطلب
admin

چگونه عکس بگیریم - قسمت دوم

573 بازدید

امیدواریم که قسمت نخست ویدیوی "چگونه عکس بگیریم" برای شما مفید واقع شده باشد. در قسمت نخست درباره‌ی عکاسی به صورت تفننی و اتوماتیک توضیحاتی داده شد. در قسمت دوم بیشتر بر روی عکاسی خلاقانه با استفاده از تنظیمات دستی دوربین تمرکز کرده‌ایم. امیدواریم که این نیز برای شما بینندگان عزیز کارآمد باشد. باز هم منتظر همه‌ی نظرات شما هستیم.

ادامه مطلب
admin

چگونه عکس بگیریم - قسمت اول

618 بازدید

چندی پیش روندی را آغاز کردیم تا بتوانیم در دیجی کالا تی وی، به تهیه ی ویدیوهایی آموزشی بپردازیم. تاکنون فیلم هایی با نام تاریخچه ی عکاسی و چه دوربینی بخریم آماده و پخش شده اند. اینک در ادامه، قسمت نخست ویدیویی به نام چگونه عکس بگیریم را آماده کرده ایم. امیدواریم ویدیوهای پیشین، این ویدیو و فیلم هایی آموزشی که پس از آن مهیا خواهیم ساخت بتوانند راهنمایی هرچند اندک برای بینندگان هدف باشند.

ادامه مطلب
admin

چه عکسی بگیریم

520 بازدید

در ادامه‌ی ویدیوهای آموزشی عکاسی، ویدیویی به نام "چه عکسی بگیریم؟" را آماده‌ی پخش کرده‌ایم. در این ویدیو بیشتر به معرفی ژانرهای عکاسی و مقداری هم به چگونگی عکاسی در این ژانرها پرداخته‌ایم. البته نکاتی که گفته شده قطعا مطلق نیستند و این خلاقیت است که حرف نهایی را می‌زند. "چه عکسی بگیریم؟" بیشتر مناسب عزیزانی است که تازه دوربین خریده‌اند و چندان با عکاسی آشنا نیستند. ویدیوی ساخته شده مقداری طولانی‌تر از ویدیوهای پیشین و در حدود 14 دقیقه می‌باشد. مدت زمان ویدیو واقعا کوتاه نیست ولی در ضمن آن قدر هم طولانی نبود که بشود آن را به دو قسمت تقسیم کرد. با این حال امیدواریم که اگر قصد دانلود آن را دارید صبور باشید و البته برای شما مفید واقع شود. منتظر همه‌ی بازخوردهای شما هستیم.

ادامه مطلب
admin

چه دوربینی بخریم؟

674 بازدید

بسیاری از مشتریانی که به دنبال دوربین‌های دیجیتال هستند، به محض ورود به بازار آن‌ها دچار سردرگمی می‌شوند. پرسش‌هایی مثل اینکه اصلا به دنبال چه دوربینی هستند و یا چه معیارهایی باید در انتخاب دوربین مناسب دخالت داشته باشد، برای آن‌ها مطرح می‌گردد. پیش‌تر قول ویدیویی آموزشی به نام "چه دوربینی بخریم؟" را داده بودیم. خوشبختانه اکنون این ویدیو آماده شده و در معرض دید قرار گرفته است. امیدواریم که بتواند راهنمای خوبی برای تازه واردان به دنیای دوربین‌های دیجیتال باشد.

 

ادامه مطلب
admin

لنز تامرون 70-300 VC USD (توصیه برای خرید)

1375 بازدید

همیشه خرید یه لنز تله دردسری بوده برای خودش ، اول به خاطر قیمیت بالایی که دارن این لنزها بعد هم سر کیفیت.یادمه اولین بار که لنز Sigma 70-200 f2.8 سری اول رو تست میکردم باورم نمیشد یه لنز 1 میلیون تومنی میتونه انقدر بی کیفیت باشه ، یه مدتی دنبال یه لنز تله ی خوب بودم به غیر از کنن که هرچی لنز تست کردم لنز خوبی پیدا نکردم . بهترین لنزی که بود 70-200 f 2.8 تامرون بود که با اینکه خیلی شارپ بود اما فوکوسش ایراد داشت ، از هر 10 تا عکس 2-3 تا عکس رو اشتباه فوکوس میکرد که وقتی تو اینترنت هم خوندم بقیه هم اینو نوشته بودن.
دیگه داشتم به این نتیجه میرسیدم که اگه قرار باشه از لنز تله استفاده کنم مجبورم بین 2 تا 3 میلیون پول برای لنزهای کنن پرداخت کنم تا اینکه کاملا تصادفی این لنز 70 -300 f 4-5.6 تامرون رو تست کردم ، اولین عکس رو گرفتم ، سریع فوکوس کرد حتی بی صدا فوکوس کرد ، زوم کردم روی عکسی که گرفتم ... باورم نمیشد انقدر شارپه ، انگار داشتم با 70-200 L کنن عکس میگرفتم ، چند تا عکس دیگه هم گرفتم ، نتیجه همون بود . قیافش میخورد لنز خوبی باشه خیلی بی صدا ، سریع ، و فوق العاده شارپ انقدر که باور کردنی نیست . اندازه این لنز هم کوچیک نیست دقیقا وقتی روی 300 میلیمتره هم اندازه 70-200 f 2.8 میشه ، لرزشگیر هم داشت گفتم یه تست کنم ببینم برای فیلم برداری لرزشگیرش چطور کار میکنه وقتی دوربین رو روی دستم گذاشتم و روی بیشترین زوم لنز رفتم باورم نمیشد که اصلا کادر تکون نمیخوره ، انقدر لرزشگیر این لنز دقیق بود که میشد باهاش با سرعت 1/15 ثانیه عکس گرفت.

 

 

 

ادامه مطلب
admin

تعریف و آموزش کار با اینستاگرام فیس‌بوک

777 بازدید

تعریف و آموزش کار با اینستاگرام فیس‌بوک


نویسنده: میثم سرحدی

Instagram_for_Android_e_mail

 

v:* {behavior:url(#default#VML);} o:* {behavior:url(#default#VML);} w:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#VML);} Normal 0 false false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:150%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:9.0pt; font-family:"Tahoma","sans-serif";}

حتما شما نیز در خبرها درباره خرید نرم‌افزار Instagram توسط Facebook چیزهایی شنیده‌اید. این برنامه که تا مدتی پیش تنها برای کاربران اپل ارائه می‌شد، چندی پیش نسخه آندروید خود را نیز منتشر کرد و با رکورد بی‌سابقه 1 ملیون دانلود در روز نخست روبرو شد. در اینجا به شما می‌گوییم که اینستاگرام چیست و به چه کار یک عکاس امروزی می‌آید.

ادامه مطلب
admin

دسته بندی دوربین های دیجیتال

528 بازدید

دوربین های دیجیتال بسته به استفاده حرفه ای و خانگی به سه دسته تقسیم میشوند.
۱- دوربین های کامپکت
ارزان ترین نوع دوربین دیجیتال است که مناسب برای مصارف خانگی و غیر حرفه ای است در این  دوربین ها معمولا سایز سنسور خیلی کوچک است و در بزرگترین حالت سنسور ۶ برابر از یک دوربین حرفه ای کوچکتر است ، هر چقدر سایز سنسور بزرگتر باشد کیفیت عکسها در نور کم بالاتر رفته و نویز حاصل از حساسیت های بالای سنسور کمتر میشود همچنین با بزرگ شدن سایز سنسور محدودیت عمق میدان و تاثیر آن بر واضح نبودن پشت زمینه در عکسها بیشتر میشود ، عکسهای زیر تفاوت سایز را در کیفیت عکس در نور کم و محدود شدن عمق میدان را نشان میدهند.
اندازه دوربینهای کامپکت  بسیار کوچک است و  لنز های این دوربینها قابلیت بزرگنمایی اپتیکالی دارند  

 

این دوربینها قادر به گرفتن عکس خام نیستند و عکس را در حالت فشرده شده در قالب جیپگ ذخیره میکنند ، با فشرده سازی عکس دامنه اطلاعات ثبت شده در عکس کمتر میشود و قابلیت ویرایش عکس بعد از ثبت شدن محدود تر میشود
مدلهای جدید این دوربینها مجهز به جی پی اس برای ثبت موقعیت جغرافیایی عکس گرفته شده ، عکاسی سه بعدی و پاناروما برای ترکیب چندین عکس به یک عکس جهت ثبت زاویه دید بیشتری هستند .
 

ادامه مطلب
admin

اندازه سنسور چه تاثیری در کم شدن نویز دارد

490 بازدید

سنسور دوربین دیجیتال برای ثبت کردن عکس در شرایط نوری مختلف دارای حساسیت های مختلف است ، هرقدر  حساسیت سنسور بالا تر رود به نور کمتری برای عکس گرفتن نیاز خواهد بود .
در دوربین های دیجیتال میزان این حساسیت سنسور به نور با ایزو سنجیده میشود که ایزو بالاتر حساسیت بیشتری به نور خواهد داشت  بدین معنا که در هنگام عکاسی در شب عدد ایزو بالا میرود تا حساسیت به نور بیشتر شود و دوربین بتواند نور کم محیط را به درستی ثبت کند. و ایزو پایین حساسیت کمتری به نور دارد که هنگام عکاسی در روز حساسیت به کمترین حدش میرسد 

برای بیشتر شدن حساسیت به نور میزان جریان الکتریکی ورودی سنسور میباست بیشتر شود ،  هر چقدرنور کمتر  باشد سنسور به جریان الکتریکی بیشتری نیاز خواهد داشت و  ایزو بالاتر میرود.
 
 
 

 
ادامه مطلب
admin

تبلیغات ویژه